20 juli 2009

Vansinne eller inte?

Idag har jag varit på det där stället som gör att det kan se ut så här i hallen när man kommit hem.Nu ska tilläggas att just den här bilden är inte från idag,riktigt så mycket handlades det inte idag.Två av sönerna åkte iväg på morgonen tillsammans med deras mamma och vi var långt ifrån ensamna om att ha det målet för dagen.Det var något av detvärsta jag varit med om där,trångt,trångt och det blev inte bättre fram på eftermiddagen heller.Nu är jag helt färdig i både huvud och kropp.Jobbigt att gå och vara på sin vakt hela tiden så att man inte kör över nån som stannar precis framför min vagn och lite stel blir man av nära 7 timmars bilkörning.

Hur som helst tittade jag in i en annan affär också,en som säljer garn och tyg.Det gjorde mig mest bedrövad måste jag säga,med risk för att trampa nån på tårna.Rörigt och inget vidare sortiment.På ett sånt ställe borde det vara läge för en riktig kvalitetsafffär.Tänk vad många som passerar det samhället på ett år och som sparar så mycket pengar på att handla annat billigt så att det blir över till fina garner.Eller tänker jag alldeles fel nu?

Inga kommentarer: