16 juli 2009

Böcker nu igen.

När maken skulle fylla år önskade han sig en bok.Den önskan var jag snabb att uppfylla och givetvis passade jag på att beställa till mig själv också.Det blev den här sockboken,många olika sätt att sticka de olika delarna på en socka.Många mönster förslag till skaften,olika hälar och olika tåavslutningar.


Den här boken slank också med,mest virkat och ganska enkla beskrivningar.I går kväll undrade en av sönerna o jag skulle ha något när han ändå skulle beställa böcker.Gissa om jag skulle.

5 kommentarer:

Linda sa...

Stick- och virkböcker är en så härlig inspiration!

fale artut sa...

Den sockboken funderar jag också på! Vad tycker du om den?

Stick-kine sa...

Stick- och virkböcker är det roligaste jag har i bokhyllan! Man läser om och om och om igen!Kram Kine

Sommarfröken sa...

Ah! En bok slinker så lätt med, den tar ingen plats och det sägs ju att kunskap (i detta fall stickböcker!!) inte är tungt att bära! Heja!
Sommarkram från Sommarfröken

fale artut sa...

Affär, när, vad , GARN kanske?
Bra boktips är TOPPEN!