27 juli 2009

Fornlämningar.

Just nu känns det som om inget stickat blir färdigt,jag har mycket som ligger och väntar på montering nu.En kofta som är delvis hopsydd,2 babytröjor,en väst och en bomullstopp.En bolero som det bara återstår att sticka en resårkant på och så fästa ett par trådar.I brist på att visa stickat blir det ett par Ölandsbilder. Sonen och jag såg oss omkring och när vi kom till en skylt där det stod Gråborg,förklarade jag vad det var,men måste i nästa mening tala om att jag aldrig varit framme vid den.Nu har jag det.


Inte så mycket kvar av den,förutom murarna,men om jag inte minns fel tror man den är från 400-500-talet,så den har ju några år på nacken.Det är inte utan att man skäms lite inför sina barn när det visar sig att man inte kan så värst mycket om sin historia.Får väl skylla på att skolan inte var så bra på hembygdsundervisning på den tiden.(undrar om det är bättre idag?)

2 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Vilka fina bilder!
Vi var på Öland förra veckan! Det är så annorlunda natur. Så olik den norrländska som vi är vana med! Jag är fascinerad!
Ha det bra! Kram!/Sommarfröken

Linda sa...

Gråborg är underbart! Sist vi var där hade de honungsförsäljning där man parkerade bilen, och sålde "Gråborghonung". Vi brukade åka runt till de olika borgruinerna på Öland och fika när vi bodde där... :)