3 juli 2009

Upprepning.

I bland undrar man om man aldrig ska lära sig läsa ordentligt.i går kväll satt jag och stickade på den här tröjan.När jag kom till axeln började jag avmaskningen som jag trodde det skulle vara.Efter så där 10-12 varv kom jag på att det inte alls skulle vara så.I beskrivningen stod" avmaska 5x7 och sen 6x5 i varje sida.I mitt första försök avmaskade jag 7 maskor fem ggr,sen gick det upp för mig att det ju skulle vara 5 maskor sju ggr.Får väl skylla på värmen som rådde då.Den försvann på eftermiddagen i dag då det åskade rejält i flera timmar och kom drygt 30 mm regn. Det åskade så pass att åskskyddet för telefon och datorer löste ut.(skönt att det fungerade)Förra fredagen var jag på Algutsrums marknad och då inhandlade jag en sån här garnhållare.En riktigt fiffig sak som kan delas av till två rum och när man inte använder den kan den förvaras alldeles platt.



4 kommentarer:

Stick-kine sa...

Så det kan bli! Det gäller att ha tålamod minsann. Fin blir den dock. Vilka fiffiga nysthållare du har hittat! Vor bra om man kunde få köpa sådana i din affär! Kram i värmen, Kine

Linda sa...

Haha, när jag diskar som vanligt och tappar upp vatten i hon tar jag bara en liten skvätt, men i det här fallet diskade jag ett enskilt glas som stod på diskbänkskanten, så det blev nog lite mycket medel (dvs normalskvätt i väldigt lite vatten på ett glas) för ett glas... :)

Linda sa...

Jag har sett bokbussen åka omkring i Nybro! :)

Kattis sa...

Jahaaa!! Är det nysthållare de där manickerna!! Jag har sett såna i en mer orientalisk och dekorerad variant och aldrig förstått funktionen. Tack =)