15 juli 2009

Bortglömt.

I våras när det var länmuséet hade ett upprop och efterlyste gamla ofärdiga stickningar till stickutställningen,så påstod jag att jag inte hade något gammalt liggandes.Det visade sig idag att det var fel,när jag var uppe på vinden för att städa lite så hittade jag den här istoppad i en påse som i sin tur låg i en kartong bland andra saker.Det är mohair från glada 80-talet,inte särskilt billig heller utan av det dyrare slaget.Vi var några på jobbet som köpte från nån butik i Stockholm.Jag förstår nu vad som gjorde att den avstannade.Har använt alldeles för tunna stickor till garnet plus att jag visst tagit till en väldigt rejäl storlek(jag tror jag hade ett mönster som hörde till garnet).Så såg det inte ut som garnet skulle räcka heller.Nu minns jag var resterande garn kan finnas om jag inte redan gjort mig av med det,måste nog se efter.

Inga kommentarer: