21 juli 2012

Växtlighet.

 När jag var på Öland plockade min syster och jag blåbär. Vi tog en tur till skogen en kväll och där fanns härliga blåbär, några myggor samt en del rådjur.
 Längs vägkanterna på Öland växer det massor med blommor,bl.a. Cikoria. En blomman som jag inte uppskattade som barn. Seg var den att bryta av, gick inte alls att plocka och det enda som stack upp på en sönderbränd gräsmatta. Nu tycker jag den är så fin inte minst för färgens skull.
 En bild på mammas blomsterprakt. Här växer det Dahlior så det står härliga till.
 Hemma växer det inte alls lika bra(bortsett från ogräset då). Här har jag sått sommar malvor, de borde varit minst 50 cm höga nu. Rådjuren tycks älska dem så det är inte mycket med dem.
Rödbetorna har också svårt att freda sig mot rådjuren.

1 kommentar:

Sommarfröken sa...

Vilken fin trädgård din mamma har! Precis så där full med blommor som är så fint!
Må gott!/Sommarfröken