25 juli 2012

Rensning.

 I går kväll satt jag ute på altanen och fick för mig att jag skulle gå igenom dels en stickväska med diverse pågående projekt.. Detta var vad som fanns i den. En påbörjad halvvante från stickhelgen i Ramsberg för snart ett år sen. Ett tag tyckte jag den blev för stor,men jag ska nog fortsätta som det är, nån gång. Det bör inte dröja allt för länge för jag vill åt stickorna.
 En kofta i det sköna garnet Aurea, 50 %babyalpaca och 50 % silke, ett framstycke klart. Mycket behagligt, påbörjades också för ett år sen. Enda förklaringen till att den inte kommit längre måste vara att garnet ligger på härvor och jag nystade bara upp två härvor då när jag skulle börja.
 Ett annat påbörjat projekt, en topp i återvinningsgarn från Rowan.
 En sjal som jag är inne på slutvarven på, sen är det bara kanten kvar.Detta var vad som fanns i den väskan. I min stickkorg fanns detta:
 Kofta i Visjögarn som vilat i flera år nu, varför kan man fråga sig garnet är ju så skönt och bakstycket är nästan klart och på framstyckerna är det sista biten efter ärmhålet kvar. Sen återstår ju ärmarna, men det borde inte ta så lång tid att göra.

 Lite små nystan från färdiga projekt fanns där också och så en samling stickor.
 En halvfärdig halsduk, som inte längre existerar annat som ett nystan. Det kanske är tur att det inte finns någon  typ "arga snickaren" i stickvärlden, eller finns det det?
Mitt i detta med allt som borde göras klart stickade jg de här i helgen.

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Hahahahaha...

Jag har stickat klart min disktrasa under semestern och tycker att DET var duktigt. Eller jag har faktiskt stickat TVÅ!

:-)

Inger sa...

Nästan allt utom sockorna har jag inte rört på länge, men jag har ju gjort annat.