2 juli 2012

Pioner, pioner.

 Måste bara visa pionerna som blommar för fullt just nu. just detta flyttades för två år sen och fick då en placering som jag inte trodde så mycket på, men det har vuxit massor sen det kom under äppelträdet.
 Blommorna lucktar underbart och håller förvånansvärt bra inomhus också.

 Här är en annan pion som inte har så fyllda blommor
 Nu var det fram på kvällskvisten jag tog bilderna och då går blommorna ihop
 Här är ett mellanting mellan de andra, som tur är har rådjuret låtit bli dem än så länge. I kväll var det på väg att ge sig på floxen när jag fick se det. Jordgubbarna lever också farligt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Underbara pioner! Mina blommar också för fullt just nu, och de doftar helt gudomligt. Rådjur kan vara riktigt jobbiga när de fått för sig att gå in i trädgården. Hoppas de låter bli jordgubbarna! :)

Sommarfröken sa...

Vilka vackra pioner! Något av en favorit hos mig! En del säger att de inte blommar på länge om man flyttar dem men det har inte jag märkt.
Ha det så gott!/Sommarfröken