30 september 2008










Mera garn.



Bokhandeln jag var i var akademibokhandeln utefter Regeringsgatan,kan ha adress Oxtorpsgatan(kan vara så,man ser den från Regeringsgatan,strax efter Bokskotten).




Jag köpte lite garn hos Maria(Marias garn)det kan tänkas att Malabrigon kommer till användning till festivalsjalen.Fast den får jag inte börja på förrän cirkelkoftan är färdig.En halv ärm är stickad på den.Garnet ser blått ut på bilden, men det är lila.De blå nystanen är sockgarn.



Utanför Sticka stod en reakorg med ekobomull.Den innehöll inte lika många nystan när jag gått därifrån.Det blev ett besök på Gudrun Sjödén också,eller rättare sagt två.Först var jag i butiken på söder och såg en kappa jag gärna ville ha och lite andra saker också.Men eftersom det var tidigt på dagen och även kläder blir tungt att bära på länge så väntade jag till jag kom till butiken på Regeringsgatan.Där fanns naturligtvis inte just den kappan men jag hittade två par långbyxor och en tröja.Fick en kasse på köpet som kan bli en bra stickpåse.En sån där som det aldrig blir av att sy.

1 kommentar:

miastick sa...

Tycker du cirkelkoftan är rolig att sticka? Jag har ju den på g men kommer inte igång eftersom jag har så svårt att gå loss på kid silk haze. Men tycker att den färdiga koftan är superfin, skulle vilja ha lite inspiration att dra igång.