21 september 2008



Läget.

Så här ser koftan ut efter fredagens stickning.Jag kom på att det blev så klumpigt för att jag försökte rationalisera genom att använda samma nystan av grundfärgen genom hela varvet.Det ska givetvis vara små nystan av det också.Så mycket tålamod har jag inte just nu,får räcka så här.

Kan också meddela att jag nu har kommit en bra bit förbi där jag repade upp igår på cirkelkoftan.Är framme vid ärmhålen och passagen där jag fastnade för att jag gjort fel gick helt problemfritt.Vet inte riktigt vad det var som blev tokigt första gången men nu ser det ut som det ska.

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Koftan ser fin ut som den blir nu, och vad skönt att det går bra med cirkelkoftan.

Anonym sa...

Fantastiskt arbete!Den blir jättevacker.Beundrar ditt tålamod!!Ha det bra./Ella.