11 maj 2008



Vilken helg är det?

Den här blommar just nu i mittköksfönster. Så blir det när löken får bestämma själv.Den har stått i min tvättstuga,alldeles övergiven och rätt vad det var fanns där en knopp.Jag har upplevet det förr att får en amaryllis bestämma själv blommar den på försommaren.Min Icarus har vuxit en del.Nu har jag kommit över det lite långtråkiga partiet,så värst tråkigt var det inte förresten,för garnet är så skönt att sticka med.Nu har hälften gått åt så jag börjar bli lite orolig att det inte ska räcka.Varven börjar bli så långa nu,drygt 400 maskor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag köpte amaryllislökar på utförsäljning runt jul ett år. Den löken blommade sedan i PÅSEN, eftersom de gömdes bort ;) Utan annat än den näring som fanns i löken... Får nog plocka ut alla i marken/rabatt i sommar... vissa säger man ska göra det - ut med dem! jaha ;)
Hm, min icarus ligger i läge för froggande! Det garnet är så stickigt att det är ett elände att hålla i det nästan... Men, det kanske blir härligt när den blir klar och uppsköljt? Men, froggning lutar det åt just nu...
Må så grankott...

Stickorren sa...

En sån fin blomma, och det passar med alla sorter en sån här fin helg. Min Icarus har inte växt något alls, däremot så är jag torr om fingrarna efter för mycket jordpetande.

Anonym sa...

Min svägerska i Kiruna som fyllde år igår, hade full snöyra och kunde inte alls ha sitt kalas ute i de smältande snödrivorna som planerat, sittandes på renfällar... hon hade säkert gillat att få en sån tjusig amaryllis!

Just på torsdag kan jag inte, jag har guidningar till 13.30 och sen snabb lunch innan veckans belöning massage. Men tack för ditt erbjudande, vi hittar säkert en ny tid!