20 maj 2008

Stress,stress.
Äntligen har jag skrivit färdigt bokrecensionen på engelska.Jag har läst en bok av Doris Lessing.Den var bra,men för mig hade det räckt med att läsa.Jag blir bara stressad när jag vet att jag ska skriva också och så skjuter jag upp och gör allt möjligt annat i stället.Stickar t.ex. igår kväll maskade jag av icarussjalen.Det var många maskor till slut och avmaskningan var inte den vanliga så bara den tog mer än en timme.Engelskan ska redovisas idag.
Jag lästa Marias garnhändelser igår och fick tips om slöjdmagasinet och alla böcker man kan hitta där,nej jag köpte inget,men jag roade mig med att räkna på vad de ville ha för böcker som står i min hylla. De som finns i min ägo och som fanns där och inte var sålda,betingade ett pris på nästan 12000 och då tog jag inte med dem som finns i handeln nu och som sagt så var det en del som var sålda och priset inte synligt.Kanske dags att fundera på hur hemförsäkringen fungerar,om skyddet är tillräckligt.

1 kommentar:

Stickorren sa...

Det var en rolig vinklig av slöjdmagasinets bokförsäljning, kanske en idé att räkna lite:-) Hoppas att stressen kommer att lägga sig lite nu när engelskan är redovisad.