14 maj 2008




Garderobsfynd.



Idag blir det bara en halvdags jobb så det blev en förmiddag ledig.Då tänkte jag ta fram garn till en ny stickning och så skulle jag ha fram Denisesetet.De ligger på bordet i arbetsrummet där låg också ett stort stycke tyg som jag har till docksömnaden.Alltså det borde inte ligga där uta på plats i garderoben.När jag skulle lägga in det fick jag för mig att titta efter lite mer vad som fanns där.Jo,en massa garn förståss,det mesta hade jag glömt att jag ägde.Lite tygstycken fanns det också.Bl.a. dessa utklippta och med mönsterdelar på.Detta hade jag definitivt glömt bort.Kollade vad det var till.Förkläde stod det på mönstret,har ett svagt minne av något klänningsliknande.Första impulsen var släng,men så är det lintyg och blått är det också.Alltså det kunde inte slängas,inte nu i alla fall.Några gamla gardiner åkte i soptunnan och några hemvävda alster som jag aldrig använt åkte också iväg.Men s å var där några gamla gardiner som kanske kan bli mattrasor så de fick flytta till ett annat ställe.Appropå garn,jag gjorde ett litet överslag igår på hur mycket sockgarn jag har.det blev någonstans drygt tre kilo.Så det kan bli många sockor det.

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Nog är det intressant vad som kan dyka upp ur gömmorna ibland:-)
Jag har inte vågat mig på att väga mitt sockgarn, men jag är övertygad om att det räcker till några par det med.

Fröken Fräken sa...

Och jag tänkte flera gånger "Men, 3 hg det är ju pyttelite." Sedan kom jag på att det ju var KG du pratade om. Då blev jag mindre orolig för dig! :-)