20 april 2008


Pågående
Icarusen har vuxit lite sen sist.Jag har förstått av andra som stickat den att det nu mest är transportsträcka tills man kommer till spetsen på slutet.Det kan dock ha sina fördelar att inte behöva tänka så mycket.
I kväll satt jag och stickade på ärmarna till barnkoftan.Jag gör ju båda på en gång för att ökningarna ska komma på samma ställe på båda ärmarna.Rundsticka använder jag också,en lång sådan.Ett par gånger råkade jag ut för att när jag stickat den ena ärmens maskor och skulle börja på den andra,så var inte garnet i rätt sida.Alltså har jag vänt på fel ställe,då är det tur at det är ett tydligt mönster så att man ser hur många varv man gjort.

1 kommentar:

Metta sa...

Ser att du har många projekt på gång och förstår att tiden inte vill räcka till. Jag rekommenderar dock att du stickar Mystic Light vid tillfälle. Jag tycker den är mycket trevlig att sticka. Ny ledtråd idag.

Vårt stickcefé är på torsdagarna kl 13.30 - 16.00 på Hemgården (Saltängsgatan). Du är välkommen när det pasar.