8 april 2008






Mera Grötö.



Den här väskan med innehåll fick jag när jag anlände till Grötö.Där fanns diverse grejer,bl.a. ett nystan av det omöjliga garnet som vi fick använda i knitbattle.Fast det går ju inte att skylla på det för att jag blev av med titeln,alla hade ju samma förutsättningar.En fjärde plats är inte heller fy skam.Väldigt jämt var det visst i toppen i år också.Kanske vore en idé att förlänga till 10 minuter.Detta är vad väskan innehöll.En jättefin stickmarkör var det bl.a. den syns dock inte där den ligger i sin påse.En annan påse innehöll knappar av blandad kompott.Lite måste man ju köpa också.Lite sockgarn,både färgar och ofärgat.Så snart ska jag prova på färgning också.Bara jag får en stund över så.

3 kommentarer:

Linda sa...

Så härligt med alla garner!
Jag var in på Nya Konditoriet i Borgholm idag och frågade om stickcaféet (eftersom jag precis beställt garn via nätet vågade jag inte gå in på garnaffären!) på måndagar. Tyvärr har de precis slutat med stickcafé för den här gången (de hade haft en omgång nu och en i höstas), men de visste inte när de skulle börja igen. Det hade ialla fall varit väldigt uppskattat enligt damen i bakom disken på konditoriet. Men vill du åka till Öland och få en garnöverdos kan du ju alltid besöka Ullcentrums "urhem" i Löttorp... :) Det är som att gå in i ett ulligt himmelrike!

Helena sa...

Måste ändå säga att du förlorade med äran i behåll! Kul att du hittade in till mig, jag var där med Anna (stickfrossa) och har nog lite kläm på vem du är.
Visst var det en fantastisk helg, men tyvärr alldeles för kort!

Anonym sa...

Jag färgade såna vita härvor i helgen, använde 2 tabletter till den ena och 3 till den andra, du kan väl kolla vid tällfälle och du får gärna några extra tabletter att kompelttera med!

Vilket var det "omöjliga garnet"???