12 april 2008






Magic-loop


Blev inspirerad igår när jag såg K sticka på sina strumpor.Nu måste jag bara försöka och det var ju inte svårt alls.Adjöss alla stumpstickor detta var ju jättekul.Den här stickningen kom jag en bit på väg med under hockeyn i går kväll.Jag fortsatte lite för en stund sen framför långfilmen på 2:an,men den var så sorglig att jag inte orkade sitta kvar.Det ska bli en kofta till en liten flicka.
Min nya sjalstickning,Icarus,i babyalpacka.Garnet är skönt att jobba med och stickorna är underbara addi lace.Samma sort har jag till magic-loop,mycket lätthanterliga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mönstret på koftprojektet ser ju helt fantastiskt ut!

Magic loop har jag aldrig riktigt fattat, trots att jag läst instruktioner och kollat på instruktionsvideor... Vissa saker tar väl helt enkelt lång tid på sig att fastna :)

Kristina sa...

Magic-loop gick bra att komma igång med efter att jag gjort omstart tre gånger. Mycket bekvämt och skönt och snabbstickat är resultatet.

Helena sa...

Vilken snygg färg på Icarusen! Den står på min önskelista men jag har inte vågat ge mig på den ännu.