16 april 2008

Matematik.
Jag har alltid tyckt om matte,men den har sidor som jag inte är lika förtjust i.Förutom alla negativa tal så kan sånt här få det att bli stillestånd.5(x-4)-2(x-10) Förenkla detta. Nu kanske inte just det härvar det värsta exemplet,men efter ett antal liknande börjar det röra runt i huvudet.Dessutom bara insikten att det inte är så långt kvar på terminen som det borde vara när jag jämför hur långt jag hunnit i boken.Det blir till att sätta fart.
Idag blev jag annars varse att det har sina fördelar att bo i ett relativt litet samhälle.Man kan få en hel del nyttig information när man är ute och jobbar.Sånt som kan hjälpa en att hålla koll på den närmaste kretsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror, efter vad jag läst här, att du klarar matten alldels utmärkt om du bara tar det lugnt :-) Räkna på, i din takt, och håll reda på alla tecken hit och dit så ordnar det sig =)

Svar: 3x

Helena sa...

Hej Inger!
Gå in och kolla på denna beskrivningen den funkade jättebra.
http://handmade.smuligt.com/2008/03/20/nyfargat/
Lycka till!