9 augusti 2007






Vardag.



Det är verkligen vardag igen.Dagarna bara rullar iväg,när man väl kommer hem är jag helt slut.Ovanan vid värmen tär.Nästa vecka har jag en massagetid inbokad,ska utnyttja ett presentkort som jag fick innan semestern.Det ska bli skönt.


Lite garn fick följa med hem från Leksand.3 härvor Z-tvinnat,2 härvor bourettesilke från Stäket och så en härva babyalpacka från Marias garn,den ska komplettera den jag köpte när jag var i Stockholm.


Lite egenhändigt spunnet garn hade jag också med mig.Kom aldrig längre än till att spinna på slända.Några böcker kom också med hem.Boken om Leksands hemslöjd fick vi när vi var på besök där.Där fanns också en linnekjol på reastången som råkade komma med hem.Lustigt nog är den blå.

Den ena kursen jag gick var alltså spinning.Den andra var formgivning och där målade och klippte vi.Inte så mycket stickning alltså.Lite fick jag dock gjort på övrig tid.Stickade färdigt en strumpa och kom en bra bit på min senaste sjal.Den är så rolig att sticka,garnet så skönt, att jag inte börjat på senaste delen på mysteriestickningen än och i morgon kommer nästa del

Inga kommentarer: