20 augusti 2007

Nya böcker.
I kväll när jag kom hem väntade ett roligt paket på mig.Det var böckerna jag beställde från interweave press.5 st köpta till nedsatt pris eftersom de var lite skadade,det var inga stora skavanker.
Knitted babes,en mycket rolig bok med stickade dockor.Mycket långt ifrån Waldorfdockor,men omväxling kan behövas.
Folk mittens.
Folk vests.
Knitting out of Africa.
Knitters stash.
Nu har jag läsning en tid framåt.Borde också ta tag i alla nästan färdiga saker.Stolan är avmaskad nu och ska blockas.Den där jumpern jag stickar i "Västerviksgarnet" är det bara kanterna kvar på,och nu är sommaren nästan slut.I går kväll startade jag en ny sockstickning,grovt garn.På jobbet idag spann jag lite garn på sländan,av ull jag köpte på stickstämman.Det är en fördel med mitt jobb att ingen har något emot att man ägnar sig åt hantverk.

Inga kommentarer: