1 augusti 2007


Om igen.

Igår var en sån där dag då jag praktiserade det där med att nöjet varar längre om man stickar alla maskor två gånger.Var på stickcafe´och påbörjade en ny sjal i spetsstickning.Efter ett antal varv kom jag alldeles av mig,bara att repa upp och börja om.Det är ju hopplöst att sticka baklänges när det är omslag och dubbla hoptagningar med i bilden.En tröst är att det går fortare andra gången man stickar,så nu har jag kommit ytterligare en bit på väg.Senare på kvällen upptäckte jag att jag hade fått halskanten på koftan i merinosilket lite väl stram.Alltså repa upp och göraa om.Det är gjort nu.Som lite tröst får jag bläddra lite i den här underbara boken.I den finns en cirkelkofta som jag bara måste göra.Har faktiskt garn hemma som passar och räcker,köpt så där på en höft.Nu blir det Skänninge marknad.

Inga kommentarer: