19 augusti 2007








Färdigt,nästan färdigt.






Den här sjalen blev färdigstickad på cafe´i fredags.Nu återstår bara det där som kan dra ut på tiden att få gjort.Garnet inhandlades hos Maria under sommarens Stockholmsbesök.Det är ljuvigt att sticka med.Så här ser stolan ut när den nästan är färdig.Jag har inte bestämt mig än för vad jag tycker om den.Stickningen har varit kul var för sig,men jag hade nog föredragit om den hade vänt på mitten.Tycker det ser minst sagt lustigt ut nu.Kanske det blir bättre när den är blockad.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Jag håller nog med dej, jag har gjort min nästan klar också, men jag tycker det ser ut som om vingen inte riktigt hör dit, ideen är ju bra o så men passar väl inte riktigt dit. men vi får se efter blockningen, allt kan hända, nästan.
Ha de gott , Eva i Halmstad

Stickorren sa...

Jag också håller med, det känns som om det fattas en del för att få den symetrisk. Annars är den riktigt fin.

right hand sa...

Är det slut så? Nä, jag är också skeptisk. Den ser inte så lång ut, men jag vet ju att den var bred också.

Kanske redan blockad?