2 juni 2007



Öppet hus.


I dag var det öppet hus hos Garnhärvan.jag var där i ett antal timmar,mycket trevligt var det.Med mig hem följde en del garn.
Lite olika opalnystan,dels med bomull,dels med bambu samt några andra bra att ha nystan.En bok om smygmaskvirkning smög sig också med plus en krok att virka med.Lingarnet var sen tidigare beställt och betalt.Ska sticka ett par tröjor var det tänkt.
Härom kvällen blev det äntligen av att beställa en prenumeration av Interweave knits.Få se nu hur länge jag får vänta på den.När jag ändå var i tagen beställde jag ett par äldre nummer och så hade de väldigt många fina böcker.Jag har nämligen skaffat ett kort som går att handla med utomlands och det måste ju användas.Dessutom behöver jag lite tröst i vardagen nu.
Kvällen med niorna igår blev mycket lyckad.Klassen framförde en kabarre´där man skämtade med lärarna och de fick igen med samma mynt.Många härliga skratt framkallade det.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Härliga garner som du hade beställt. Jag har redan börjat att sticka i det rosa kashmeregarnet som följde med mig hem. Väldigt korta fibrer, det vill gärna gå av. Glömde fråga vad som har hänt på jobbet??

Désirée sa...

Du har ett nystan av tvä som jag köpte. Bra att veta ifa det skulle bara fattas några meter.
Trevligt att se dig!