6 december 2012

Snö, snö, kallt.

 I går vräkte snön ner och det fortsätter visst idag också om än inte i samma omfattning.
 En och annan bil hamnade visst vid sidan av vägen igår. Själv klarade jag mig ändå fram till vår garageinfart, då tog det stopp. Inte för att den var oskottad utan det var gatan som inte var plogad och då ska man inte svänga. Det var inte bara mig det tog stopp för ska tilläggas. Grannen som var ute och skottade sin uppfart fick rycka in flera gånger.
 Det finns visst något vi borde tagit in, för det är svårt att mäta snömängd i regnmätaren.
 Mina långkallingar i alpaca från Indicita värmer gott i dessa dagar. Det är fyra år sen jag stickade dem och de har blivit liggande utan att få trådar fästade och resår isydd. Använda har de blivit någon gång varje vinter ändå. Det har dock känts lite jobbigt att klämma fast dem i troskanten. Nu har jag äntligen tagit mig för att åtgärda det och nu har jag haft dem varje dag den här veckan. Mycket varmt och gott.

1 kommentar:

Marika sa...

Sättet att använda långkallingarna låter som en grej som jag kunde ha gjort... jag som lägger upp byxor med säkerhetsnålar.