28 december 2012

Omstart.

 På syfestivalen i mars 2007 köpte jag garn och mönster till en sjal. Jag började sticka på den någon gång, tror ganska snart efter inköp, men jag har visst ingen dokumentation på det. Hittar inget i alla fall.
 Hade stickat en bit och sen kom det annat emellan och den har legat i träda. På juldagen fick jag för mig att det var dags att väcka liv i den. Nu var det bara det att jag fick inte mönstret att stämma. Det fanns en markering på diagrammet var jag slutat, men det städe int helt, Kan det vara därför den varit bortglömd?
 Nu har jag börjat om och är nästan framme där jag slutade i förra vändan, men nu ska jag inte lägga undan den i första taget.
 Fast lite tid bör jag nog ägna åt västen, har kommit förbi det där eländiga partiet med tre färger, så nu flyter det på mycket bättre.

Inga kommentarer: