25 december 2012

God fortsättning.

 Den senaste tiden har det inte blivit så mycket tid till att sitta vid datorn, men nu kanske det kan bli bättre på den fronten.För  12 år sen vävde jag badlakan till hela familjen. Först låg de ofållade för att
 jag tänkte väva  band att sy i. Det påbörjade jag också och har nog vävt så långt att det borde räckt till 6 badlakan, men jag hade ju dragit på mer varp och det har inte blivit mer vävt. För några år sen hittade jag färdigt band på hemslöjden i Stockholm. I lördags kväll fick jag för mig att nu ska det bli färdigt och bli till julklapp i år. Då hade redan pakten till Oslo gått iväg så sonen där får sitt senare, men resten fick dem nu.
De är vävda i våffelväv och jätteskönt att torka sig med. Jag gjorde nämligen mitt eget färdigt på en gång när det var nerklipp, fast det är fortfarande utan hängare. Stressigt blev det på slutet, men det känns skönt när det är gjort.

3 kommentarer:

Stick-kine sa...

Tack detsamma!

Metta sa...

Önskar dig också en god fortsättning!
Härligt att få hemvävda badlakan i julklapp :-)
Kram Metta

Linda sa...

God fortsättning!
Lyxigt med hemvävda badlakan. Jag har ett par våffelvävda kökshanddukar, och de är verkligen de bästa när det kommer till att torka glas.