11 augusti 2009

Färdigt.

Det har inte blivit mycket stickat de senaste två veckorna,men något har blivit avslutat i alla fall.Den här barntröjan t.ex. stickade i storlek 6-12 månader och garnet är feedom Gorgeous.Ett garn som består av 75% bambu och 25% nylon.Det är mycket behagligt att sticka med.


Den här tröjan har också blivit hopsydd och fått halskanten stickad.Storleken är 3-6 månader och garnet Sublime baby cashmere merino silk,helt underbart.Nu har vi fått in en mönsterbok med lite vuxenmönster också.
För två veckor sen satt jag vid datorn en sen måndagkväll och kom in på http://www.chiligredelin.se/det resulterade i dessa tå härvor.De landade i min brevlåda ett och ett halvt dygn senare.Det kan man kalla snabb leverans.Det närmsta är ett silkegarn,3000m /100g.Tunnare än tunt kan man nog säga.Vet inte om jag ska sticka med det ensamt eller blanda med något.Det andra merinoull 725 m/100g.
För övrigt har jag nog garn så det räcker,just nu håller vi på att skapa lite ordning på lagret.Ett lager som omfattar väldigt mycket,så pass att både jag och kära kollegan drömde i natt att vi staplade garn.Om någon vill ha pälsgarner,så har vi ett rikt utbud.(jag vill inte ha)

Inga kommentarer: