10 augusti 2009

Dagen efter.

Det kändes lite konstigt att vakna idag och inte behöva gå upp för att en klocka ringt,samtidigt som man ville tillbaka till härligheten och njuta av alla blommor.Nu är det ju snart dags,timmen är sen,borde ha legat i sängen så här dags.Nu är det så att jag suttit och monterat min kofta i eco-ullen,den har ju varit färdigstickad ett bra tag nu,men nu är den hopsydd också.Bild kommer nog i morgon.


Det har varit skönt att kunna njuta av att sitta på altanen och sticka idag.Har stickat på min spetssjal.Är nu på kanten runt om.Långa varv,sådär drygt 800 m.Hade lite besvär först när jag skulle plocka upp maskorna,för jag gjorde exakt som det stod i beskrivningen och det slutade med att jag hade snott in allt ihop på ett sätt som inte gick att komma ur på annat sätt än att backa.Får skylla på att jag började på det i går kväll när jag var något trött.


5 kommentarer:

stickveronica sa...

Så trevligt det ser ut! Hade funderingar på att komma i lördags, men så fick jag in och jobba i fredags så då blev det inge tur till Linköping. Kommer säkert någon annan gång istället. Var i många garnbutiker i Linköping förra sommaren, men känner inte riktigt igen lokalen. Var finns butiken?
Lycka till i fortsättningen!

Kristina sa...

Butiken är otroligt vacker. Har redan börjat sticka i garnet jag köpte i lördags

Marias garnhändelser sa...

Grattis! Och vad kul att ni fått så fint mottagande...Lycka till!

Sommarfröken sa...

Det ser verkligen trevligt och inspirerande ut i din lilla butik! Jag hoppas att jag har möjlighet att kika in någon gång! Kram!/Sommarfröken

miastick sa...

Stort Grattis och Lycka till med garnbutiken! Hurra!
Jag tycker du är lite hemlig- vad heter affären? Vart finns den? Mer reklam åt folket!