7 april 2009

Syfestivalen.

Nu har jag samlat mig tillräckligt för att skriva en liten rapport om syfestivalen.Den här gången finns inget att klaga på vad det gäller väder och väglag.Det kunde inte ha varit bättre.Jag var på mässan i stort sett hela tiden den var öppen och ändå har jag en känsla av att det var mycket jag inte såg.En del hoppade jag över medvetet och annat missade jag.Tre av timmarna tillbringade jag i Stickas monter en del av tiden använde jag till att hitta till just den montern.jag hade fått låna ett passerkort för att ta mig in och det skulle jag ju lämna tillbaka.Inget köande för mat dock ,eftersom jag kunde äta i utställarmatsalen.Lite garn fick jag med mig hem,här är det lingarn till en tunika.Funderar på om jag ska sticka den uppifrån och med en liten holkärm.Ett par härvor från Färgkraft som ska bli en liten lätt kofta.Lite bra att ha sockgarn.




Lite att inpireras av och så något helt tokigt.Om den inte blir gjord nu så blir det ju påsk nästa år också.

3 kommentarer:

Ullin sa...

Det ser ut som en hellyckad dag! /Annette

Katarina sa...

Så mycket fint! :-)

Monica Hansen sa...

Nallepaketet ser kul ut!