6 april 2009

Spetsigt.



I fredags kväll påbörjade jag en spetsstickning,ska bli en sjal.Materialet inköptes på syfestivalen i höstas.Dags att börja på innan det var dags för nästa festival.Efter många omstarter på de första varven kom jag så här långt,efter att ha stickat några varv på lördag kväll.När jag tog tag i stickningen på söndagen upptäckte jag att jag nog varit för trött kvällen innan.Jag fick inte till det i ena sidan,så det blev till att starta på nytt. Innan läggdags i går hade jag kommit så här långt,nu har den vuxit ytterligare.Det känns som om jag kommit in i mönstret nu och kan fixa till om det skulle fattas en maska någon gång.Jag vet ju hur det ska se ut.Sättet att sticka kantmaskan,börja varvet med ett omslag, blir bra utom de gånger man lyckas med att tappa omslaget.Hoppas det kan trollas bort när kanten ska stickas.


Inga kommentarer: