27 april 2009

Hoppsan!

Har visst påbörjat något nytt.En kofta i ekoull från Kattens.Lättstickat,så ikväll blev bakstycket färdigt.Stickor nr 5,5mm känns dock jobbigare för händerna än 2,5-orna som jag har i min andra kofta.Den stickningen ficka jag backa ca 4cm på.Inte så roligt när jag upptäckte att jag placerat det nya mönstret en aning fel.Har kommit i kapp nu,allt upprepegarn är uppstickat,men det är en stickning som kräver gott ljus.


Spetssjalen har också vuxit lite,bara ett par omgångar av mönstret kvar innan det är dags att sticka kanten.

3 kommentarer:

Stickorren sa...

Konstigt det där med att börja på nytt:-) det råkar bara bli så ibland.....

Fröken Fräken sa...

Jösses vilken fart du har! Ser så härligt ut!

Fosco sa...

Den där Marks o Kattens-tröjan ser ut att kunna bli helt underbart mysig!

De andra projekten går inte av för hackor de heller, men den mjuka ecoullen och... mmm...