22 augusti 2008



Blandad vecka.


Den här veckan har jag fått uppleva hur det är när de flesta barnen är tillbaka på förskolan.Efter att ha mött olika barn under våren så tycks det som om jag fått mitt mått fyllt när det gäller att lära sig nya namn.Skrämmande vad det kan stå stilla ibland,men det börjar ordna till sig nu.Undantaget är när ett barn totalt ändrar frisyr,från axellångt till pojkfrisyr och då menar jag kortklippt,då blir det svårt.

Efter att ha stickat sjalen färdig i kväll tog jag fram mina påbörjade strumpor.De blir totalt olika eftersom det inte gick att få ut garnet inifrån det ena nystanet.

Min andra strumpstickning kom också fram,men den är lite klurigare.Stickas från tån och nu håller jag på med hälen.Eftersom jag har fler maskor än vad beskrivningen säger måste jag tänka till lite hur det ska bli,förstå principen,och det är inte alltid så lätt.

Nu är det knappt det syns på bilden,men den är i rosa färgskala och får därmed tillägnas vännen Elisabeth,vars begravning jag var på igår.Jag kommer att sända dig en tanke var gång jag använder dem.(måtte de nu bli bra)

Inga kommentarer: