21 januari 2008



Måste läsning.

I helgen som gick läste jag den här boken."Män som hatar kvinnor",jag fick den andra i julklapp,"Flickan som lekte med elden" och började med den.Då upplystes jag av sonen att det var bok nummer två och han hade ettan,så jag fick låna den.Det är spännande böcker,lätta att fly till när man borde göra annat.Tjocka är de,så det tar tid att komma igenom.
Idag fick vi en lista på svenskan med böcker att välja bland,när vi ska läsa en bok och skriva om den och om författaren mm.Gäller att välja rätt bara,så det blir något man tycker om att läsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får du inte läsa/skriva om Stieg Larsson då? Eller måste det vara äldre mer klassisk litteratur?

Anonym sa...

*s*
Ja, och sedan finns det en tredje dessutom - dock slut sedan. Ja, eftersom karln fick sluta sitt liv allt för snabbt (?). Hm, ytterligare en som är berömd och älskad efter sin död, suck... Bara ettan tror jag kom ut medan han levde...
Må så gott... värmländskan... kramis, och läs och njut ;)