12 december 2007


Julstämmning?

Det knallar på mot jul och jag har knappt orkat ta i tu med något.Det kanske blir som förra året,när jag några veckor innan jul drömde att det var långt fram på julaftons eftermiddag och jag hade inte städat,inte pyntat inte satt igång med maten.Ingenting tydde på jul,stackars mina barn.I det senaste numret av hemslöjden var det ett reportage om Luciafirande i Dalarna,i Malung.Så här ser en tärna ut.Påminner mycket om brudklädseln som vi fick se i sommras.
Ha en trevlig Luciadag!Själv ska jag se om det blir några pepparkakor bakade,nu är degen gjord i alla fall.Men först ska jag ta mig igenom en arbetsdag.

1 kommentar:

Kristina sa...

Hej!

Jo, det är allt på en gång och någon julstämning finns inte hos mig. Men snart är det klart. 10 januari är sista dagen. Hoppas du har det bättre än när vi sågs sist. KRAM