16 december 2007

Julkort.
Det var visst nu som postverket tycker att vi ska skicka våra julkort.Jag måste erkänna att jag har inte skrivit några ännu.Inte har jag bakat pepparkakor heller,degen ligger och väntar sen flera dagar.Det är bara att hoppas att det finns något kvar när jag lyfter på locket.Var med om en gång att det fanns mycket lite över till mig.Vem som var skyldig fick jag aldrig riktigt klarlagt,det var ingen som hade bakat i alla fall.
Några julklappar har blivit inslagna,något som förundrade en av sönerna att det skett så långt före jul.Dockorna är klara,men de saknar kläder än så länge.Lussekatterna är uppätna,alltså måste det bakas nya.Kan vi inte flytta fram julen en vecka?Dock inte ledigheten,den vill jag ha NU.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför MÅSTE det bakas nya lussebullar?

När du har så mycket och tungt, är det inte bättre att rationalisera bort många av de MÅSTEN som egentligen inte är det viktigaste?

Om du känner att du måste ha lussebullar, så gå och köp en påse. Inse att julen kommer även om du inte har syltat, saftat, bakat och konserverat dygnet runt hela december. Unna dig och dina nära att du kan tala sammanhängande och njuta av julfriden och kärleken, istället för att vara fullkomligt utarbetad.

Och vill du baka en kaka för att det är roligt så ska du självklart göra det, men pressa inte dig själv.

KRAM!

Stickorren sa...

Ta det lugnt nu! Jag håller med Fosco, man måste inte göra alla dessa krav, jag i alla fall, mår bättre av att skita i ganska många!

Anonym sa...

Eftersom posten delar ut även på söndag i år, kan man posta med fullt porto på lördag. Det får bli min strategi.

Och baka kan ju vara skönt även i mellandagarna, när man börjar orka lite igen.

Kramar och styrka till dej den sista veckan!