28 april 2007





















Överraskningsdag.






Idag har jag varit på platser jag aldrig varit tidigare.Det var en dag av rundresa i södra delen av Östergötland och norra Småland.Sommen runt kan man säga.En hemlig resa för mig och för vännen A,som nyligen passerat samma åldersstreck som jag gjorde i höstas.
Efter att ha åkt de mest krokiga vägar som går att hitta var vi i Ulrika,en plats jag inte varit på förrän idag.Därefter åkte vi till Tidersrum.Tittade på kyrkan och var i en hemslöjdsbutik.













































Fika och lunchsmörgås vid Kungabordet.




Senare hamnade vi i Tranås.Men först var vi en sväng ut på Torpön.Åt glass och drack kaffe till halva priset på serveringen på campingen.De hade öppet idag som en utbildningsdag för den personal som ska arbeta i sommar.I bakgrunden på bilden syns färjan,vi åkte landvägen.I Tranås var vi i en handelträdgård som var stängd men ändå öppen.Man tog det man ville ha och la pengarna i en låda.Efter avnjuten middag gick färden hemåt.Tack go vänner för en underbar dag.

Inga kommentarer: