15 april 2007


Sommar?

En skön försmak av sommaren den här helgen.Första dagen barbent för i år,det är rekord.En annan grej som är speciell,det här är inlägg 100 på den här bloggen.

För övrigt har den här helgen gått lika fort som alla andra helger.Hade stora förväntningar på vad jag skulle få uträttat,av det blev inte mycket av.Har stickat på babykoftan jag började på i fredags,är nästan uppe vid ärmhålet på första ärmen.Har tänkt sticka ihop alltihop upptill med raglan-hoptagning.Får se hur det går har ingen beskrivning att följa till punkt och pricka.Jag stickar resåren med stickor 2mm och när jag bytte till 3mm vid slätstickningens början kändes det som jag hade timmerstockar att sticka med.Var tvungen att kolla en extra gång att jag verkligen tagit rätt stickor.

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Åh, koftan ser ut att bli jättesöt! Vad är det för garn du använder? Opal?

Stickorren sa...

Vad snabbt det går! Och jag håller med att vi har haft en jätteskön helg.

Inger sa...

Det är bomullsflamgarn från svarta fåret som jag använder.