3 april 2007



Stickfilosofi.


En vis stickare sa en gång:


"Vi är alla för upptagna för att riva upp det vi stickat.Om du gör en miss,gör den då likadant på nästa varv och kalla det hela för din nya design."


Nu äntligen har jag kommit igång och väva på min stora duk.Så här ser det ut.
Det var tvunget att krångla lite ikväll också.Precis när jag börjat väva gick snöret till framknytnings käppen av,att det var väldigt nött borde vi sett tidigare.Nu är jag i alla fall igång och det ska bli två stora dukar.
Så här ser tröjan ut nu.Den ska klippas upp mitt fram och stickas en kant längs framstycket,halsen och längs nästa framkant.Lär bli tämligen många maskor och vissa varv tre färger samtidigt.Först ska armarna stickas.(duken på bordet är ett tidigare vävalster)

1 kommentar:

Stickorren sa...

Skall bli kul att se hur duken ser ut när den är färdig. Snygg verkar det som. Tröjan är så fin redan nu.