22 april 2007



Babykoftor.

Nu är den här koftan färdigstickad.Ska bara fästa trådar och sy i knappar,samt sy ihop den lilla öppning som finns under ärmarna.Det är två barn som ska komma snart nu.Båda familjerna har två flickor,så det är lite spännande att se vad det blir nu. I kväll började jag på en ny kofta.I opal den här gången.Ska bli en modell med bara rätstickning,det här är ena framstycket.Jag lyckades alldeles förtränga att jag har ett annat projekt jag borde ta itu med.Tror väl att det ska gå så fort att göra att det inte är någon brådska.

3 kommentarer:

coolpix sa...

Åh... vad läckra koftor...
Ja, en färdigstickad och en påbörjad... Den påbörjade påminner lite om den rätstickade som Garnstudio har i sitt mönsterarkiv och ska där göras i Alpaca... randig... vilken din ju blir helt gratis ;) Oki, deras är ju som den vanlig "gamla" babykoftan som fanns från gamla goda tiden... Frågan är, hur mycket garn gör du av med till en babykofta ungefär???
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som blev lite nyfiken ;)

Inger sa...

Till den i bomullsgarn gick det åt nästan 150 gram,den i opal hoppas jag ska klara sig med 100 gram.

Stickorren sa...

Härliga koftor!