26 november 2012

Muddar.

 Nu är mina muddar färdigstickade. Efter att ha legat så länge känns det skönt att ha gjort dem klara. Nja klara och klara det återstår en hel del fästande av trådar. Ska ta itu med det i kväll. I lördags kväll började jag och sticka och fortsatte i går på dagen i mycket trevligt sällskap.Då blev den första klar och jag stickade resåren på mudd nummer två.
 Senare på kvällen i sällskap till Morden i midsomer blev resten stickat, nja det blev ytterligare ett par deckare innan den var klar. Timmen blev sen, men nu är det gjort och sköna känns de på handleden. Att de inte blev stickade tidigare berodde på att de blev för stora, så jag rev upp dem. Nu stickade jag med ett kvartsnummer mindre stickor och trästickor inte stålstickor som tidigare.
 I fredags kom det blommor till jobbet, sonens sätt att uppvakta mamma på födelsedagen.
Vi fick även en tårta till kaffet, men det berodde inte på födelsedag utan den var tack för hjälpen från en nöjd kund.

1 kommentar:

Linda sa...

Muddarna är jättefina, ser ut som Bohusstickning?
Grattis på födelsedagen! Tårtan ser mumsig ut, härligt med sådana kunder!