11 november 2012

Färdiga alster.

 Nu är vantarna i Fabel klara. Tunna finvantar blev det, lite för korta för mina händer. Skulle jag göra dem till mig själv skulle jag göra tumkilen längre ner plus att jag skulle ta ett fylligare garn. Stickor 3 mm till detta garn och ändamål är alldeles för mycket.
 Ett par sockor i Mellan raggi har varit klara ett tag. Storlek 31-33, nu är trådarna fästade också.
 Stickar just nu kanter på min kofta, är nästan klar med framkanterna, sen återstår halskanten
 och alla dessa trådar att fästa. Det är lika många på ärmarna och så ska dem sys ihop och i koftan. Få se hur långt jag kommer i kväll.
 Dockan har fått sitt hår, ska nu bara friseras också och få ögon och mun. Sen ska det fixas kläder.
Mina strumpor som jag påbörjade innan Grötö i mars har kommit en bit på väg. Dem har verkligen fått leva ett undanskuffat liv. Garnet är underbart att sticka i det är bara det att kommit så mycket annat i vägen.

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Vantarna och de blå sockorna tycker jag är jättefina!

Linda sa...

Åh, så söta de små tomtenissarna är! :)