2 januari 2009



Nytt År.


Nu är det nya året inne på sin andra dag.Som vanligt går lediga dagar väldigt fort och inte mycket av det tänkta har bivit gjort.Har kommit en bit på min nya stickning i alla fall.En kofta i garn från Mirasol.Underbart att sticka i,men jag är lite orolig över om den angivna garnmängden verkligen ska räcka till.Tycker bakstycket har slukat ganska mycket garn.Sen märkte jag hur stor skillnad det är mellan stickor 2,5 och nr 4.När jag plockade upp mina kallingar igen för en stund kändes det som det var synålar jag höll i.Något som har blivit färdigt då?Ja,färdigt och färdigt,det är ju ett par trådar som ska fästas,men en halsvärmare har det blivit.
Eventuellt ska jag försöka göra en sammanfattning av föregående år en annan dag.Ibland kan det behövas att lista vad man fått gjort för att påminna sig att det faktiskt har blivit något uträttat och inte bara en massa som inte blivit.Även om det känns som mycket sånt när man får många idéer.

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Vad fint mönstret verka rpå koftan. Gillar strukturmönster! Hoppas garnet räcker!