15 januari 2009



Motståndskraft.


Gick en liten sväng på stan idag och det blev en tur in i en tygaffär.Befann mig snart stående och plocka bland stuvarna,lapptäckstygerna.Valde ut några,gick och la dem på vågen.Sen hamnade alla där jag hämtat dem och jag gick ut tomhänt.Kan det bero på att jag plötsligt kom ihåg vad som finns här hemma?
Som synes, det finns lite att välja på.Ska jag vara riktigt ärlig syns inte allt på bilden.Det händer ju att det blir något av det också,även om det är rätt länge sen sist.Tre överkast till dubbelsäng har jag sytt och ett till en enkelsäng.Ännu fler har jag planerat för och köpt tyg till.(och så får jag inte ens till en stickpåse)

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Du låter som en periodare :-) Jag tycker att det är vad jag är själv.

Metta sa...

Visst är det så att man vill ha, när man ser något snyggt. Jag märkte det igår på Stjärnkviltarna, där det fanns massor med tyg att köpa billigt. Då är det bra att kunna stå emot. Jag har ju så mycket i mina lådor och just nu syr jag inte så mycket.
Kram Metta