3 november 2008




Koftstickning.


Efter att ha stickat färdigt sjalen har jag fått lite tid med den här stickningen.Snart är bakstycket färdigt,sen ska framstyckerna stickas från ärmhålet och upp.Jag vidhåller att det inte är helt enkelt att sticka efter ett mönster som det här.Det är mycket som lämnas till eget tänkande och ibland står det helt missvisande saker.Ett exempel är att när man ska börja mad färgrandningen högst upp är en färg angiven som inte finns med förut.Inte i materialåtgången heller.Ibland blir det att tolka om.

En sån här väst har jag stickat två gånger med några års mellanrum och kanten längst ner blev inte lika beroende på att jag tolkat mönstret olika.

Apropå ett tomt rum;det ska nog inte bli särskilt svårt att fylla det.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Mönstret är då jättevackert!

Stickorren sa...

Antingen så är det en mönsterkonstruktör som vill att vi skall hålla hjärncellerna igång, eller sluntit på knapparna.
Jag är fortfarande sugen på att sticka en sån däringa väst....Endera dan kanske jag köper garn, undrar om den skall få bli blå då?

marianne lundholm sa...

den västen är urläcker, var har du köpt beskrivningen`??