11 juli 2008













Luftstickning.




Min knyt sjalskofta växer,har precis gjort av med 50 gram garn nu.Är nu inne på knytdelen på vänster sida.Annars har jag avslutat en hel del projekt nu som jag hoppas det snart ska komma bild på.Min Icarus torkade på några få timmar igår och sen har jag bl.a. gjort färdig toppen från förra sommaren,den i Viscose garn från Västervik.Så nu är min korg ganska tom.Ja, det förståss det finns ett antal stickningar i väskan som följer med på stickcafé.Så fick jag besked idag att jag är antagen till slöjdlinjen som jag sökte här på universitet,men den kan jag ju inte ta nu när jag har fått ett jobb som jag vill ha.Kul i alla fall att se att man har en chans om man vill.(om det nu inte var så att det var väldigt få sökande)

3 kommentarer:

Stickorren sa...

Oj, det måste ha varit svårt att säga nej till slöjden! Fast mot bakgrunden att du har ett jobb som du vill ha.....KUL med båda. Och jag tror inte att det var få sökande. Det ser skönt ut det där vita fluffet. Ha en fortsatt bra sommar!

Metta sa...

Är det inte konstigt, ibland har man inget och så kommer två erbjudanden att välja bland. Du gjorde säkert rätt. Att få ett jobb som man trivs med är inte dumt och slöjden är ju en fantastisk sysselsättning på fritiden.

Gillar också mina kuber som jag har som bakgrund till min FLS.

Anonym sa...

Fantastiskt vackert, den vita stickningen ser ut som änglahår nästan:)