29 november 2006

Trendiga vi.
Idag var det dags igen att träffas på stan och sticka.Det kändes som länge sen jag var med sist.Kul att träffa vännerna som varit med på tv på morgonen.Vad bra att jag var ledig så jag fick chansen att se det live.Vi fick också lite inspiration till julstickning.Tack Johanna.
Innan jag begav mig till stan skulle jag göra färdigt chokladbiskvier jag bakat bottnarna till igår.När jag skulle smälta blockchoklad i mikron höll det på att gå riktigt tokigt.Den var visst inne något för länge,en del av chokladen var alldeles förkolnad när jag lyfte på locket,hur det luktade ska vi inte tala om.Jag lovar det var inte länge den stod inne och dessutom på halv effekt.Sen använde jag mig av vattenbad och biskvierna blev bra.Jag hade tydligen lyckas med vädringen för maken hade inte känt någon konstig lukt när han kom hem.

1 kommentar:

Stickorren sa...

Känner igen det där, insåg till slut att det syns inte när choklade är smält så jag tar ut den då och då och rör i den.