13 augusti 2013

Mera av allt.

Eftersom den förra babykoftan stickades i storlek 6 mån har jag påbörjat en lite mindre kofta också. Nu använder jag Debbie Bliss baby-cashmerino . Mönstret hittade jag här, garnet är underbart att sticka i.
Stickas uppifrån och ner så det blir inte en endaste söm.
Har startat upp en ny sjal också. Nu använder jag det här mönstret men stickar i Kunstgarn och med endast en färg. Mest för att se hur det blir. Mönstret är dock inte alldeles självklart, fast mycket beror nog på att jag var kaxig och valde bort att ha 12 markörer att flytta på. Tänkte att man ser ju var man är, men.....
Kan  konstatera att det är inte riktigt så lätt, dels för att garnet skiftar i färg och så kommer det ett hålvarv emellanåt och rör till det.

2 kommentarer:

AnnaF sa...

Otroligt så produktiv du varit i sommar!
Jättefina alster du skapat!

Stick-kine sa...

Så gullig tröja! Önskar att jag hade någon liten att sticka till!