17 juli 2013

Nästan vardag igen.

Nu är det nästan vanlig vardag igen efter tre veckors ledighet, ja med ett litet avbrott. Maken har fortfarande semester och sonen och hans sambo har lämnat Oslo för att vara hos oss några dagar. Här har jag avslutat etapp 1 på Året Runts mysteriestickning. Igår kväll blev jag klar med etapp 2, så nu är det bara att vänta på nästa del.
Barnklänningen i Flox är klar, jag stickade storlek två år. Ett mycket mjukt och skönt bomullsgarn att sticka i.
En slånbärsbuske på Öland. Det ser ut att kunna bli stora fina bär i år. Synd bara att jag inte kommer att vara där när de är färdiga att plocka.
Är det någon som kan säga säkert vad detta är för träd? Jag är alldeles för dålig på att känna igen olika träd så jag törs inte tala om vad jag gissar på.

                                                    En bild på stammen.
Detta vet jag dock vad det är. Det är vårt körsbärsträd, gigantiskt stort och många bär som inte fåglarna brukar plundra och rådjuren kan ju inte klättra.

Inga kommentarer: