15 september 2012

Sjalstickning.

 På kvällarna den här veckan har jag ägnat mig åt att sticka på min Rough Seas Shawl. Här har jag nyss börjat på avslutningskanten. Den hade ett eländigt mönstervarv att börja med, det var så otroligt lätt att komma av sig. Fick ta om många gånger,räkna bakåt för att se var jag kommit fel. Dessutom hade jag lyckats med att få lite olika maskantal på var sida om mitten. På andra halvan fattades det ett par maskor.
 Sen var det detta med garnåtgången. Ska detta verkligen räcka? Enligt vågen är det 35 g så det borde gå. Köpte detta när jag var på Granhammar för tre år sen och just den här färgen har vi inte i butiken.Enligt mönstret ska det räcka.

2 kommentarer:

Marika sa...

Jag tror jag har den färgen om det skulle behövas... är det lace eller vanlig?

Inger sa...

Det är sockvarianten och det räckte. Bildbevis kommer lite senare.