5 september 2012

Osloresan.

 På väg till Oslo stickade jag färdig socka nummer två (storlek 34-36), Raggi är garnet.
 Gjorde en bit på den här lite mindre strumpan, tunnare garn så maskantalet var det samma som för den större.Det mesta på den stickade jag på kvällen.
 Gjorde klar nummer två av de här, påbörjades på marknaden förra helgen.
 I går förmiddag började jag sticka på ytterligare ett par raggsockor, nu i ett garn från Vikinggarn, motsvarar Raggi. På hemresan blev det inget stickat, vill helst sitta i baksätet om jag ska göra det. Nu var vi ju dessutom en körkortsinnehavare mindre så nu fick jag testa på att köra med släpkärra. Det har jag inte gjort förut.
 Utsikt från den pendeltåg ( eller om det kallas tunnelbana) station som ligger närmast sonens bostad, Ljan heter den.
 Husen klättrar på sluttningarna, mysigt nu men jag undrar hur det är när det är snö och halt.
 För backigt är det, är förvånad att jag inte har träningsvärk idag.
 Vackert är det, jag vill se mera och det ska det förhoppningsvis bli tillfälle till.

Inga kommentarer: