19 augusti 2010

Lingarn.

Förra veckan läste jag klagomål på M&K:s linen på ravelry:s Svenska grupp.Det gällde hur det blev efter tvätt.Jag var alltså tvungen att prova genom att sticka något och sen tvätta och för att vara riktigt drastisk tvättade jag i 60 grader. Tänkte att det måste det ju tåla om jag stickar en disktrasa och det gjorde det mycket bra.garnet är resterna som blev över efter att jag stickat en liten sjal.
Jag har också påbörjat en barnkofta, ett nytt mönster i Smart från Sandnes, det fanns i Hemmets Journal förra veckan. Koftan har fått ärmar också nu,de stickades på tåget till och från Köpenhamn i måndags.

Förra torsdagen satte jag igång och sticka på en ny "Gail".Var bara tvungen att repetera det mönstret.Den här gången valde jag finare stickor så det blir nog till att sticka fler rapporter. Garnet är 50 % ull och 50 % silke och mycket tunt.


1 kommentar:

Helena i Ljungsbro sa...

Superfint som vanligt!

Du har verkligen talang. :-D